Tips & Trucs

Met deze tips & trucs voorzien wij niet alleen webmasters van informatie en de mogelijkheden. Ook als u een website wilt laten ontwikkelen is het interessant om hiervan op de hoogte te zijn.

Advertentie

Ook adverteren op deze gids? Bekijk hier de mogelijkheden.

Persberichten inzetten om vindbaarheid te vergroten

Geplaatst op 06 april 2010

Er wordt veel geschreven over de dood van het persbericht, anti-spamwetgeving, social media releases en de ondergang van de gedrukte media. Maar het persbericht kun je ook prima inzetten om je SEO-positie bij Google te verhogen. Eenvoudig, effectief en vaak ook gratis. Je moet alleen even weten hoe.

SEO-persbericht

De huidige trend is dat bedrijven zich richten op Social Media Releases. Maar er is een belangrijke tussenstap, die zelfs bij Social Media Releases overgeslagen wordt: Het SEO-persbericht. En deze is eigenlijk heel simpel. Een persbericht dat geschreven wordt voor SEO bevat hyperlinks op de juiste plaatsen. Een SEO-persbericht kun je helemaal volplakken met hyperlinks zodat er naar jouw website of product gelinkt wordt. Maar let er wel op dat je het niet overdrijft. Een goed uitgangspunt voor een persbericht is een maximum van 10 hyperlinks. Als je bedrijfsnaam of product genoemd wordt in het persbericht, dan koppel je daar de juiste URL aan. Niks meer, niks minder.

Bron

Meer hierover en wat handvatten en een overzicht om zélf aan de slag te gaan met SEO-persberichten: Het SEO-persbericht - Persberichten inzetten om vindbaarheid bij zoekmachines te vergroten lezen op Marketingfacts.

Terug naar de vorige pagina